Pertuturan anak anak

adakah tidak knapa² klau anak usia 2 tahun 1bulan blm lancar sgt bertutur? tapi mnyebut abc dan 123 dlm bhasa english dan mandirin pandai walaupun masih berterabur sebutan nya? bila kita panggil dia fkus dgr pastu ambil apa yg kita suruh.

3 Các câu trả lời
 profile icon
Viết phản hồi

Adakah tidak mengapa jika anak berusia 2 tahun 1 bulan belum lancar bertutur? Walaupun begitu, jika anak anda mampu menyebut ABC dan 123 dalam Bahasa Inggeris dan dapat mandiri walaupun sebutan masih berterabur, itu menunjukkan perkembangan bahasa dan kemahiran kognitifnya yang membanggakan. Setiap kanak-kanak mempunyai tempo perkembangan yang berbeza, jadi tidak perlu bimbang jika dia belum lancar bertutur pada usia tersebut. Anda boleh bantu anak untuk lebih fokus dengan memanggilnya dan memberi arahan dengan jelas serta memberikan pujian apabila dia melakukan dengan baik. Inilah cara yang baik untuk memupuk kemajuan pertuturannya. https://invl.io/cll7hzz

Đọc thêm

Tak lancar tu maksudnya masih baby talk ke? Umur 2 tahun should be able to construct 3-4 words in a sentence. Just keep on talking and talking.😊 Boleh set up story telling untuk anak juga. Beli storybook yang simple je. Apa2 pun sentiasa refer doktor tau untuk milestone anak.

Đọc thêm
3mo trước

bila d bagi arahan dia faham. membaca abc mengira 123 dia lancar. clor dgn shape pun dia paham. cuba bila nak sembang dgn kita dia blm mahir sgt utk mnyusun ayat.

based on pengalaman sy doktor kata normal asalkan dah faham arahan dan boleh sebut beberapa patah perkataan