Baby tak sihat punca kakak ipar

Ada satu hari tu kakak ipar saya pergi kiss anak saya (1y 5m) walhal time tu kak ipar saya ada batuk-batuk. Dia main kiss je so saya tak sempat nak halang. 2 hari kemudian, anak saya pun dah start batuk-batuk jugak. Sampai sekarang anak saya still batuk, harini dah masuk 8 hari. Pastu dia taknak mengaku yang haritu dia ada kiss anak saya. Instead, dia salahkan suami saya sebab pergi site (tempat kerja) yang 'keras'. Sampai sekarang saya rasa geram dengan kak ipar saya sebab buat anak saya macamtu 😭 saya yang jaga anak saya sepenuh masa kat rumah macam orang gila, sampai saya pun berjangkit sekali. Suami saya pun dah berjangkit jugak. Sekarang ni satu rumah dah start selsema & batuk. Saya dah suruh suami saya tegur siap-siap jangan kiss anak saya sebelum jumpa diorang semalam. Tapi suami saya berkeras kata yang dia tak sampai hati nak halang. Masalahnya yang jaga anak sampai sendiri dah separuh mati tu saya. Yang penat nya saya. Semalam jumpa diorang, diorang still jadi jakun nak kiss anak saya macam diorang tu takda anak pulak. Kiss lah anak sendiri 🙄 anak dah besar tahu pulak taknak kiss kan. Anak saya yang masih baby, senang dapat penyakit ni yang diorang sibukkkk sangat nak kiss.

1 Trả lời
 profile icon
Viết phản hồi
Influencer của TAP

Tu la kan? Pihak-pihak kena tegas tentang Health awareness ni. Masa newborn, saya berkeras tak bawa anak keluar ke keramaian sbb masa tu HFMD, lepas tu influenza. Biarlah orang kata kita sorokkan anak. Suami je ke keramaian. Buat alasan, isteri dan anak tak datang sbb anak kecil lagi dan musim jangkitan ni. Lagi 1, puan elakkan stress, doa banyak Mudahan Allah lindungi puan sekeluarga drpd penyakit merbahaya

Đọc thêm
2y trước

betul. nasib baik lah saya berpantang sepenuhnya kat kampung mak saya. jauh drpd diorang. kalau tak, tak tahu lah apa nasib saya dengan anak.