Hai , saya bersalin 28weeks . Sekarang anak di NICU dah 28 hari. Sekarang masih dlm pantaun Doktor. Masih bergantung pada mesin oksigen, ada jangkitan dlm darah dan pendarahan di kepala. Ada ke obu ibu di sini ada pengalaman utk baby pramatang . Susu badan saya sekarang memang saya pump. Persoalan saya : 1) Normal ke setiap kali pump saya dapat 2oz? Saya tahu perlu pump 8 kali sehari . Tapi saya cuma pump 6 kali sahaja. 2) Macam mana ibu ibu simpan susu utk qty yang sikit(30ml ke bawah) utk baby pramatang. Saya sekarang simpan 2oz dlm storage bag. Nurse galakkan cari storage yg kecik utk elakkan susu boleh terdedah jika storage susu besar. Anak saya cuma boleh minum 3cc/6cc/9cc/10cc mengikut kesesuaian usus. 3)Pampers pramatang ada tak yg murah. Sekarang yang ada saya jumpa jenama mamypoko sahaja. Harga Rm 19.00- 23.00 yang paling murah saya jumpa. Terima Kasih jika boleh bagi pendapat.#Needadvice #firstmom #28weeksbaby
Đọc thêm


Sy sedang mengandung kali ke 2, kandungan pertama sy gugur pd usia 7w, slps 2 bln gugur, sy mengandung & kandungan sy skrg b'usia 25 mggu, utk permulaan masa buka buku bacaan HB sy 13, tetapi dah menunjukkan trend penurunan sehingga ke hari ini (11hb 11) dgn bacaan 11.4, td doktor ada mention kemungkinan klu tiada sebarang kenaikan, perlu msuk iv drip Cosmofer, ikut kn dh cuba pelbagai tips, mkn jambu batu, mkn ubat dgn sunquick, tp x b'jaya, bacaan still moderate, jikalau masuk ubat Cosmofer, brp lama tempoh drip b'jalan? Ibu² ada effect x lepas msuk ubat tu? #FirstTimeMom #25Weeks #Cosmofer #HB #Hemoglobin #NeedAdvice #NeedOpinion #NeedSupport
Đọc thêm
Assalamualaikum puan puan, baby sy bulan ni 8m, in shaa Allah 5/07/26 nti msuk 9 bulan. Baby sy agak kcil kcil, asal org jumpa konfom akan ckp kecil. Berat dia kemarin timbang dekat hosp 6.79kg shj. Normal ka ya ? Sebagai ibu, rasa down & sedih sikit sbb org ckp ank kcil, x smgt mcm ank org lain. Seolah olah kita x bg mkn, walhal, banyak dah menu cuba, tp baby mmg jnis mkn sikit. Skrg pula baby just mkn bubur kosong + sayur. If letak ayam, daging, ikan konfom dia tolak. Sedih 😥 #askmommies #sharing #SolidFood
Đọc thêm

