6 Các câu trả lời

Kenapa tengok TikTok? 🥴 Nak cari sesuatu carilah pada sumber yang sahih. Tanya pada orang yang arif. In this case, awak kena rujuk pada doktor. Kita pun tak tahu situasi atau tahap kesihatan kanak2 lain yang kena vaksin tu macam mana. Mana boleh samakan dengan anak kita. Plus 'nobody' pun boleh share apa yang mereka nak share kat TikTok tu. Kita je yang kena bijak menilai, cross check dengan fakta, tanya doktor, buat bacaan ilmiah, etc. Anak saya 2y++. Dah lengkap vaksin wajib. Sekarang ongoing vaksin tambahan sebab check up swasta. Kalau awak nak tahu, senarai vaksin kat hospital/klinik swasta lagi banyak sebenarnya. Yang ada kat KK tu yang dah di subsidi kan oleh kerajaan. Saya tahu vaksin atau tidak tu pilihan masing2. Jadi nilailah secara bijak. Bukan semata-mata 'tengok TikTok'.

dkt tt semua antivacc...xdak info sahih pun dr tt tu puan...auta ja, dorg tgkap muat ja buat content utk cetuskan kebimbangan dikalangan parent...jgn rujuk sumber tak bertauliah mcm tu, nak kepastian rujuk pakar perubatan...kt situ info sahih dan fakta puan akan dapat..

banyak sangat tengok tiktok, kat tiktok tu pun banyak antivax. lama2 habis la herd immunity kat negara ni, makin banyak berpenyakit.

Sy pun takut nak ambik cucuk 4 Bulan itu Sy tengo Kat tiktok feedback teruk

kan,kita bkn anti vaksin tpi tu la,vaksin dewasa pun ada yg tdk btl..

ade yg reject ade yg Ambik sis tengo MCM mn

Baca feedback d mna?

ramai ibu²share pasal vaksin 4 bulan ni d tt.

Câu hỏi liên quan

Câu hỏi phổ biến

Những bài viết liên quan