Misi melawat rumah

Sy dalam pantang, misi setakat ni call tanya sahaja tak ada dtg melawat lg. adakah nanti misi akan dtg melawat ke rumah juga? Sbb skrg sy ulang alik ke kk utk check kuning anak. Lg pun sy pantang di rumah mak, kk sy pergi jauh sikit dgn umah mak.

2 Các câu trả lời
 profile icon
Viết phản hồi

Kalau baby tak perlu check kuning di kk mmg nurse akan datang rumah untuk cek ibu & anak. Tapi kalau bby perlu cek kuning, dorang tak dtg dah& akan cek ibu sekali di kk.

2y trước

Nurse akan datang rumah masa hari 1-5, 10 & 20 lepas kelahiran baby kalau seingat saya dulu. saya bersalin swasta. Saya call maklumkan dekat kk terdekat kawasan rumah yang saya dah bersalin. Dalam tempoh tu kalau baby takde kuning memang nurse akan datang melawat ke rumah. Tapi kalau baby ada kuning, dia akan cek ibu & baby dekat kk je masa checkup kuning baby. Dulu hari 1-3 nurse datang, & hari ke3 nurse tengok baby macam kuning naik sikit. Jadi hari ke4 dia mnta saya ke kk untuk amik darah baby so dorabg tak datang rumah untuk hari ke4 tu. Lepas 3 hari kuning baby saya turun & tak perlu datang untuk ambil darah dah. Jadi hari ke 10 & 20 nurse datang ke rumah macam biasa untuk cek luka ibu & kesihatan baby

Sy bersalin ritu xde sape pun dtg cek. Ada la misi kol tny sehat ke x sume setakat tu je

2y trước

Tgi ye kuning nye? Ank sy hritu mmg xde kuning alhamdulillah. Tu nurse pon cm mls nk dtg kot 😆