sangkut GDM masa minum air gula kali ke-2 (24 weeks) 😭

siapa ada pengalaman sangkut gdm kat sini? haih, saya boleh pulak sangkut, result atas pagar je 😭 berapa kerap ya kena appointment? ambil bsp and jumpa doctor semua? kitonyo kerjaaaa cuti ada ngam2 je nii😭😭 lepastu kalau sangkut gdm ni apa lagi consequences nya? anak first tak pernah sangkut pula. gula rendah sangat. yang ni pulak boleh sangkut. huwaa help me!! and nak tanya, sangkut GDM memang confirm kena bersalin awal ke? please mommies yang ada pengalaman jawab. betul ke yaaa. haih kitonyo dah plan nak berjalan tau masa 36w tu 😭 #mohonbantujawab

15 Các câu trả lời
 profile icon
Viết phản hồi

saya cek 2 mggu skali..kira sbln 2x.dpends dgn doc bagi appointment. saya 38week sruh serah diri dkt hsptl..tp tbrank 36w5d sbb air ktuban pecah.branak normal cuma bby bawah 2.5kg je berat.wkt 34week ke 36week bby saya sama je berat tbntut pkmbngan kata doc.pgerakkn pun kurang.doc dh ckp tkt bby mati dlm kndungan nnti kalau xjg mkn minum.wkt tu dlm hati ckp doc ni ckp xda insurans je..tp doc nk kita jg btl2.saranan saya jg btl2 mkn minum awk ye.ingt pesan saya ni.sblm mgalir air mata darah.huhu.saya dh mngis wkt doc ckp mcm tu.tp syukur smua slmt bby Dan saya bjuang sama2.huhu

Đọc thêm

Untuk ibu yang ada GDM biasanya appointment & buat BSP 2 minggu sekali untuk pantauan. Dan akan ada appointment dengan Dietician untuk guide cara pemakanan kita. Biasanya ibu gdm kena bersalin sebelum/on Edd tapi bergantung pada berat & keadaan semasa baby..kalau baby terlalu besar memang akan kena bersalin awal. 3 dari 4 pregnancy saya, gdm on diet. semuanya bersalin sebelum Edd tanpa induce.. Apa yang penting kena kawal pemakanan dengan cara yang betul.. in Sha Allah, akan baik² je.

Đọc thêm

Saya rasa ada hikmah saya kena gdm on diet. Dapat tahu keadaan baby setiap 2 minggu. Bukan sebulan sekali hehe. KK saya ni tak lama menunggu so selalu amik time off je. Saya kena serah diri time 40w. Saya bersalin 38w5d. Alhamdulillah tanpa induce, smooth je. Jangan risau sangat okay, asalkan jaga makan. Saya tak jaga makan sangat tapi intake gula tu saya kurangkan huhu. Alhamdulillah baby lahir sihat ✨ Semiloga dipermudahkan urusan awak ye ✨

Đọc thêm
1t trước

Saya alami sekarang sis anak kedua ni , dokter suruh jaga makan sebab saya gdm on diet , Minggu depan saya dah 38 week dokter nak cek baby ada turun bawah masuk panggul tak , kalau tak dokter nak bagi saya SC , huhuhu saya nak bersalin normal , tolong doakan saya semua bisa bersalin normal dan Allah mudahkan semuanya 🤲

beli mesin bsp sndri bagitau nurse. Sy ank 1st Gdm. X silap sy time trim2 cek bsp sebulan sekali. Msuk trim3 2mnggu sekali. Masa utk cek pula 8am,12pm,6pm10pm. Jdi bila msuk trim3 ni sy x larat nak g klinik cek sbab tinggal flat, sy bgtau nurse nak beli mesin bsp sndri nurse oky je. Nti time buat bsp tu awk gmbr je mesin bagi tgk nurse results

Đọc thêm

bsp kne buat 2mggu skali, n bile appt dgn nurse, nurse akan review.. better beli glucometer sndr sng bole buat bsp sndr kt rumah.. kalo 3x merah, mungkin kne on ubat.. (depends pd kk masing2) kalo gdm on diet, bole serah diri mase edd 40w.. kalo gdm ubat or insulin, kne serah diri 38w.. xperlu risau, sis jage mkn je.. inshaAllah ok je

Đọc thêm

sekarang sis gdm on diet atau insulin dan ubat ,kalau on diet ,tak bersalin awal pon , saya anak ke 3 on insulin bersalin 38week 2hari , ke 4 on diet 41week bersalin , masa insulin seminggu sekali 4kli bsp,chck kat kk atau farmasi, on diet saya kne buat hari² 2kli bsp,saya bli mesin nya kat tt , senang check,

Đọc thêm

jaga pemakanan.. jgn ambik mknn manis especially kuih muih.. mkn ikut piramid yg betul.. nurse@ doktor risau kalau baby besar dlm perut..risiko nak brsalin normal.. make sure time buat bsp ikut time dia.. jgn ambik mknn yg boleh naikkn bacaan yg tinggi.. semoga dipermudahkan urusan puan 🤲🏻

saya sangkut GDM on diet . Bsp & BP semua normal je. Appointment tiap 2 minggu even belum cecah 28w time tu. Dr trace GDM sebab saya sangkut air gula & berat naik mendadak . But so far scan baby 30w - 1.5kg baru. if tanya saya , penat ulang alik KK & Hosp . Semata check Bsp yang normal tuje & review dr .

Đọc thêm

Saya anak pertama ada sangkut GDM sis , memang dokter tak bagi lewat dari 40 week , kalau sebelum 40 week tak ada kontraksi memang kena paksa bersalin , adakah SC atau normal , itu hari saya emergency SC sebab dokter cakap ari-ari matang takut baby lemas

ikot pnglmn sy yg gdm on insulin..mmg bersalin awal..induce ..sebelom induce dktr akn tolong bkk jln dlu..incase klo rezeki jln bukak..mgkin xperlu induce..biasa nya kne bersalin 37w..