Sesi Tanya Pakar bersama Cik Jo-Lynn Yap, Pengurus Senior Color Leadership & Digital Innovation

Sesi Tanya Pakar kini kembali lagi dan kali ini kami bawakan kepada anda khas seorang pakar daripada syarikat cat yang tidak asing lagi iaitu Nippon Paint, Cik Jo-Lynn Yap, Pengurus Senior Color Leadership & Digital Innovation Nippon Paint. Ini peluang untuk anda bertanyakan secara terus kepada pakar tentang apa yang boleh & tidak boleh dalam menghias bilik anak anda. Sesi pertanyaan ini akan berlaku secara terus pada hari 𝗞𝗵𝗮𝗺𝗶𝘀 - 𝟮𝟭 𝗝𝗮𝗻𝘂𝗮𝗿𝗶 𝟮𝟬𝟮𝟭, 𝟲 𝗽𝗲𝘁𝗮𝗻𝗴. *NOTA: Segala pertanyaan diluar daripada topik berkemungkinan tidak akan dijawab dan akan dipadam.

Sesi Tanya Pakar bersama Cik Jo-Lynn Yap, Pengurus Senior Color Leadership & Digital Innovation
50 Các câu trả lời
 profile icon
Viết phản hồi
Thành viên VIP

hye cik Jo Lynn Yap salam sejahtera dari saya, saya ada soalan ingin bertanya kepada cik, soalan saya ialah ... 1) nippon cat ada tak keluarkan cat yang seakan macam whiteboard jika di cat d bilik anak boleh di padam selepas di conteng dan dengan hanya guna cat nippon tidak lagi perlu beli whiteboard..sbb ianya dh ckup utk di cat di satu ruangan utk ank berkarya dan belajar.. 2. cat apa sesuai untuk di guna pakai untuk bilik anak 3. apa perbezaan cat yang di guna pakai di dalam rumah dan di luar rumah. bagaimana nak memilih yang sesuai untuk rumah 4. jika ingin membeli cat. bagaimana kita nak buat pengiraan brp jumlah tin cat di perlukan untuk cat di ruang tamu ..bilik or dapur supaya kita tidak beli terlalu banyak cat hingga sebabkan pembaziran itu sahaja soalan saya . saya dahului dengan ucapan terima kasih kepada cik Jo Lynn Yap kerana sudi menjawab soalan saya. Have a nice day 😉😘✌

Đọc thêm
4y trước

terima kasih cik jo lynn yap atas penerangan nya .😍😍😍wah. nti blh la saya beli nippon paint satin glo utk bilik anak❤️❤️❤️

Thành viên VIP

Saya ada lagi satu soalan. Saya nak cat dinding bilik anak saya dan nak hang few frames but i chose not to drill. I nak guna hook yang tampal di dinding but risau kalau cat tertanggal after remove. Nippon paint ada jenis cat yang sesuai tak untuk saya guna...

4y trước

Sebenarnya, cat tidak mudah tertanggal sekiranya salutan cat yang betul digunakan. Salutan cat yang betul adalah cat asas (sealer/primer) dengan cat kot warna (topcoat). Tetapi, ianya juga bergantung pada gam yang digunakan. Jika gam yang digunakan merosakan filem cat, adanya risiko yang akan menyebabkan cat dinding tertanggal.

Influencer của TAP

Hi Cik Jo, Cat jenis apa yang sesuai untuk bilik bayi? Ini disebabkan kebanyakan cat mempunyai bau yang kuat dan agak lama untuk hilang bau nya. #TAPactiveusers #TAPSupermoms

Đọc thêm
4y trước

Hi Nora, cat jenis Nippon Paint VirusGuard dan Nippon Paint Odour~less AirCare sesuai untuk bilik bayi. Ianya water-based, kurang berbau dan VOC rendah, selamat untuk kanak-kanak dan bayi. Lebih lagi, VirusGuard efektif menentang viruses dan bakteria pada dinding.

I want to paint my feature wall dark blue (almost like Black) but my MIL say it’s pantang. But she cannot give me reason why. Do you have any insights into such traditions?

4y trước

Well, it really depends on personal preference - are you comfortable with it? The one thing I always like to highlight is the importance of lighting in that space. Dark colour feature walls can create signature looks in your space if coupled with nice lighting. You can also consider combining with metallic colour trimmings or special effect textured walls like our Nippon Paint Momento collection. Another idea to make your dark blue feature wall standout beautifully is to decorate with contrasting/metallic colour decoration/ furniture.

How often do we need to repaint our home? I noticed after moving into my house for 3 years a lot of stains and markings on the wall already.

4y trước

It depends. Quality paint usually last long and it's easy to maintain and clean. Does the stains and markings cause by light movement of furnitures?

Is there any other gender neutral colour for baby’s room selain kuning? And ada effect tak kat baby kalau guna striking colours?

4y trước

Selain kuning, Hazreen boleh memilih warna pastel seperti mint green, light turquoise atau beige. Untuk menggunakan warna striking, janji bilik yang dicat is equipped with proper lighting - untuk memastikan warna yang dipilih tidak nampak gelap. Baby berumur 0 - 6 bulan biasanya tidak berapa kenal atau sensitif kepada warna lagi.

saya nak tnya sikit.doktor dekat klinik dah bagi saya ubat new obimin.perlu ke saya ambil asid folic sekali

Thành viên VIP

ada cdgn pilihan jenis cat yang boleh membantu ibubapa memadam sebarang contengn dibuat anak2 ke dinding rumah?

Thành viên VIP

One more question. Nippon virus guard ni ada dlm apa warna? Boleh tengok senarai warna dekat mana ya?

4y trước

Nippon Paint Virusguard can be tinted to many shades of colours. You can view the colour options on www.nipponpaint.com.my under the Colours section.

Saya nak cat bilik anak saya, kena tunggu berapa lama sebelum dia boleh tidur dalam bilik?