2 Các câu trả lời

Sabar je tunggu expert advice dari doktor, sebab perineal massage ni memang kena buat dengan betul untuk elak injury masa labour nanti. Yang penting kalau doktor dah advise guna lubricant, ikut je, ada orang guna coconut oil atau products khusus pregnancy-safe, tapi memang better check dengan doctor or midwife kamu dulu pasal technique yang correct ye, supaya takda salah langkah. Semoga semuanya berjalan lancar untuk first pregnancy kamu!

Sabar je tunggu expert advice dari doktor, sebab perineal massage ni memang kena buat dengan betul untuk elak injury masa labour nanti. Yang penting kalau doktor dah advise guna lubricant, ikut je, ada orang guna coconut oil atau products khusus pregnancy-safe, tapi memang better check dengan doctor or midwife kamu dulu pasal technique yang correct ye, supaya takda salah langkah. Semoga semuanya berjalan lancar untuk first pregnancy kamu!

Câu hỏi phổ biến

Những bài viết liên quan