Mual muntah

Second pregnancy. 7weeks. Dulu dh lupa 😂😂😂 sbb dulu senang rehat, blum ada budak. Skrg pregnant + ada anak sulung dh ni, hmmm, mncabar sikit.. mcm mnaa nak hadap ehh sikit2 nak muntahhh, selagi tak muntahh selagi tu bdan dn kepala rsa “terseksa” jd kena muntahkan jugak smpai muntah drh weh😭😭😭😭 tp lps muntah tu jd slera la mkn .. kdg, bila makan tu rasa makanan tak turun pun pergi usus, pergi perut. Dia macam just stuck kat tekak dan dada, dn trpksa la muntah lgi. Hadeh😩😩😩😩 penat. Laki aku pun ckp “tahan lah muntah tuu minum air suam, mkn gula2” ishhhhhh ntah laa susah la nk explain, moga dia rasa jugak.😌🤣🤣

7 Các câu trả lời
 profile icon
Viết phản hồi

Saya masa 1st pregnancy dulu camni. Air masak tu musuh betul. Asal minum je nak muntah. Makan pun sama. Saya banyak minum air jus buah selera sikit. Epal ke, tembikai, orange baru lega sikit. Sampai tahap selalu kena ada air tropicana twister oren botol tu dalam beg buat spare kalau mual 🥲

11mo trước

If pegi kk biasa dia akan bagi ubat tahan muntah.. sy pregnant pun muntah" tu still ada sampai 6bulan.. tgok atas keadaan.. jgn pksa muntah sis..