Perluke vaksin

Saya nak tnya pendapat mak2 yg ada pengalaman brkenaan vaksin bayi.. Anak sye bru 3 bulan.. Khamis lepas anak sye bru kena cucuk vaksin 3 bulan, lepas je balik anak demam, pstu mcm kena sawan.. Mata terbeliak ke atas.. Hri ni bru mcm Lega sikit dri demam.. Rasa mcm fobia nk g cucuk next month..

2 Các câu trả lời
 profile icon
Viết phản hồi

Salam ibu yang prihatin, saya faham kebimbangan dan kelewatan anda untuk membawa anak anda cucuk vaksin seterusnya selepas pengalaman yang menakutkan sebelum ini. Penting untuk diingat bahawa vaksinasi sangat penting untuk kesihatan bayi anda. Walaupun anak anda mungkin mengalami reaksi atau gejala sampingan selepas vaksinasi sebelum ini, kebanyakan reaksi tersebut adalah sementara dan biasa berlaku, menunjukkan bahawa badan bayi sedang menghasilkan imuniti untuk melawan penyakit tersebut. Adalah penting untuk berbincang dengan doktor kanak-kanak anda jika anda mempunyai kebimbangan atau kekeliruan mengenai vaksinasi. Doktor anda adalah orang terbaik untuk memberikan penerangan yang betul dan nasihat yang sesuai berdasarkan keadaan anak anda. Mereka dapat menjelaskan risiko dan faedah vaksinasi untuk kesihatan anak anda. Saya galakkan anda untuk mendapatkan maklumat yang tepat daripada sumber yang sahih seperti doktor atau jururawat yang berkelayakan sebelum membuat keputusan mengenai vaksinasi anak anda. Kesihatan dan keselamatan anak anda adalah keutamaan utama, dan vaksinasi adalah langkah penting untuk melindungi mereka daripada penyakit berjangkit yang berbahaya. Semoga anak anda sihat dan kembali pulih sepenuhnya dari pengalaman yang mencemaskan sebelum ini. Teruskan usaha anda dalam memberikan perlindungan terbaik untuk anak anda. https://invl.io/cll7hzz

Đọc thêm
Influencer của TAP

pnglmn ank sy alhamdulillah xde demam masa cucuk 3mth. cuma bdn dia dedor...lps cucuk, mmg sntiasa check suhu, letak kain lembap kt kepala if panas naik , simpan stock coolfever. klu ank demam tinggi lps cucuk, terus pergi emergency..no need pegi klinik atau tunggu pagi. sbb suhu bdn bby drop between pkul 2am-5am. dan sy teruskn cucuk 4mth dan rabu ni cucuk utk 5mth.

Đọc thêm