Assalamualaikum dan salam sejahtera utk mommy2 ibu2 mama2 semua.

Saya ingin bertanya. Ada tak mommy ibu mama yg bekerja ketika mengandung? Mcmn mommy ibu mama handle STRESS yg melampau2 d tmpt kerja? Anyone boleh sharing tips? Sbb saya skrg dah 12weeks tp stress saya semakin mjadi sbb persekitaran tmpt kja yg sangaaat negatif. Emosi saya sangat laa tganggu. Dah brp hari sedih dan smlm teruk saya menangis sbb hal kerja. Plus saya ada sejarah anxiety. Tq mommy ibu mama semua ❤️.

2 Các câu trả lời
 profile icon
Viết phản hồi

I am a 13 week pregnant corporate slave tapi for now dr bagi mc for almost 1 month sebab hyperemesis gravidarum dah 3 kali masuk hospital. Before saya masuk hospital tu memang stress sangat sebab kerja banyak and rasa guilty nak mc or cuti sebab orang banyak bagi unwanted opinion. But lepas je saya masuk hospital dr memang saran kan rest kalau tak impact baby. Kena utama kan diri time ni untuk baby. Only you know your limit. If you think you tak tahan, go back to your dr and remember only dr’s opinion matters yang lain biarkan diorang.

Đọc thêm
2y trước

Insha Allah, saya akan cuba. Kebetulan harini ada appointment jmp doc. Apa2pn terima kasih byk2 sbb sharing tips ini dgn saya. Semoga urusan sis dan baby dipermudahkan ❤️

Boleh ceritakan dekat doc dan minta doc buat surat pelepasan. Macam sy dulu kerja kena masuk site so doc tulis surat untuk majikan yang mengatakan sy takboleh buat kerja berat sebab berisiko pada kandungan.

2y trước

Saya kerja sbg pemungut hasil. Erti kata lain saya bkerja d kaunter. Saya risau bila situasi bgni ggu emosi saya. Saya tidak stress dgn kerja tp saya stress dgn persekitaran tmpt kja saya dgn ketua unit saya. Saya tatau mcmn utk cerita ke doc utk saya dptkn pelepasan utk tidak berada d kaunter lg.