Kerap hypo

saya dikategorikn gdm, sbb lepas 2 jam minum air gula bacaan gula saya 8.2 sebelum minum 3.9. sehari saya berkali-kali check paras gula sbb saya kerap pening dan mengantuk bila check memang saya tengah hypo bacaan gula around 3.7-3.9 ..Bacaan gula selepas 10 min makan 7.2, selepas 2 jam bacaan gula saya tu 4.9, sebelum tido saya minum air manis lagi untuk naikkan bacaan gula 10 min check naik 5.6 kemudian saya tidur dan last terbangun jam 2 pagi sebab tak selesa nak tidur check semula 3.7, saya minum air manis kemudian tidur semula bangun pagi jam 7 pagi bacaan gula 3.9...saya tak tahu cara apa lagi nak kekalkan gula dlm badan, saya tidur pun gula saya menurun apatah lagi berjalan ..saya berjalan untuk naik tangga ke bilik pun gula saya lagi cepat turun pernah saya check gula saya selepas 10 min makan 6.0 dan selepas 30 min gula saya jatuh ke 4.0..saya beritahu nurse masalah saya, nurse nasihatkan untuk kerap makan dan portion cukup, saya buat semua tu tp tetap sama..ada ke ibu-ibu yang pernah alami masalah macam saya ni?

1 Trả lời
 profile icon
Viết phản hồi

Sis ada kan snack everyday ya.. makn kerap tp jumlah sedikit.. amik buah sis, kadang hypo ni dorg suruh mkn 3biji gula2 Kadang kn hormon kita dia kacau sis Sy pun aritue cmtue.. now dh msk trimester 2 sy gula ok n GDM on diet..

1y trước

Itulah tu..Terima kasih bagi tips dan share pengalaman..hopefully sekejap jela problem ni ada..risau jadi hypo time tidur dan tak sedar...