Bersalin hospital kerajaan

Salam hi semua. Saya nak bersalin di dewan bersalin HRPB Ipoh bulan 10 ni. Saya pakai GL husband. Kalau ikut gred husband dapat 2nd class punya wad. Kalau nak duduk wad tu kita kena booking ke or boleh walk in je? Saya first time. Harap ada yang boleh jawab. Terima kasih 🙏🏻 #firstmom #ingintahu

4 Các câu trả lời
 profile icon
Viết phản hồi

tak perlu booking ward. jika suami kakitangan kerajaan lagi untung. boleh minta first class. saya kerja swasta. sepatutnya jika ikut jawatan dapat first class. tapi nurse bgtau mereka utamakan kakitangan kerajaan dulu. ada kosong baru saya dapat bilik first class. jadi dari anak pertama hingga ketiga ditempatkan di second class. tapi layanan dari doktor dan nurse first class.

Đọc thêm
2y trước

Ya suami kakitangan kerajaan. Tu yang kalau boleh nak request wad ikut kelayakan dia tu. Hopefully ada rezeki lah huhuhu.

Ikut pada kekosongan pada waktu tu. Ada juga kes waktu tu akak tu sepatutnye duduk di ward class 3, tp ward class 3 tu penuh, nurse tolak bilik single, tp charge bilik ikut ward class 3. Sy rasa x de masalah kalau hospital goverment nie, mana2 class pun masih murah lg. Cuma keselesaan saja la.

Samalah hospital kita. Tak pasti, sy pun first time bln 2 haritu. Tak perlu booking pun saya haritu first class.

2y trước

Sis pakai GL jugak ke? Bestnya first class. Privacy sikit 😅

Xperlu. Tp tgk pd kekosongan. Klu dh emergency mereka letak di mana yg kosong dlu

2y trước

Oh yeke. Okay tq sis 😊