Punca Lewat Datang Haid

Pernah atau tidak anda menghadapi masalah lewat datang haid (period)? Berapa hari anda selalunya lewat? Atau tidak menentu? Kebanyakkan wanita mempunyai masalah lewat datang haid dan masih ramai lagi yang tidak tahu puncanya. Ada yang sudah lewat datang haid sehari dua, ada yang lewat seminggu dua dan banyak lagi.Jom kita ketahui punca-punca lewat datang haid di bawah. *NOTA : LIKE & IKUT POST ini untuk rujukan masa hadapan.

Punca Lewat Datang Haid
12 Các câu trả lời
 profile icon
Viết phản hồi
Thành viên VIP

alhamdulillah..period teratur...ikut cycle 28 days or 25days... dari bujang smpai dh kwen..ms awl2 sblm detect ada ovarian cyst dlu je period x teratur..ada smpai dkt sebulan period..ada tu xdtg lngsung...lepas chck.tgk ada ovarian cyst..kmdian buat treament di menapousekan seketika dgn injection lucrin..ok balik period...lepas tu di pntau pakar o&g setiap 6 bln sbb detect endometriosis stage 4..

Đọc thêm
Thành viên VIP

Saya pernah ada masalah haid tak teratur. Rasanya sebab saya terlalu stress dan penat. Masa tu baru start kerja dan belum berkahwin. Tapi 3 bulan pertama saya bekerja kena shift malam. Bulan pertama : shift 7 mlm - 4 pagi Bulan kedua : shift 8 mlm - 5 pagi Bulan ketiga : shift 5 ptg - 2 pagi Bila bulan keempat dapat masuk shift pagi, baru saya datang period. #TAPsupermoms #TAPactiveusers

Đọc thêm

pernah, tidak menentu, kdang lewat sbln, & pernah jugak smpai 2bln.. pastu bru priod.. kdang period drah fresh tu tak nak kluar.. hnya drah coklet sikit² smpai belasan hr.. pnah jumpa doktor pakar puan, doktor kta, haid sy tidak tratur, ssh nk plan bby.. tp, syukur alhamdulillah.. 6 tahun penantian, sy dberi lg pluang mengandung skali lg.. skrg kandungan sy dh 8mggu..

Đọc thêm
4y trước

tahniahhh.. sama kita haid xteratur, lewat 1-2bln xdtg haid.. time tu ingt dh lekat 😂 test negatif je.. kdg2 kuar byk, kdg2 cm kuar skit je.. skrg kndungan baru 4mnggu

Period saya irregular. Prev cycle doktor bagi ubat turun darah haid. Cycle ni dah masuk day 33. Cek upt negatif. Boleh x saya makan lagi ubat turun darah? Susah nak ttc.

4y trước

tak pyah la sis.. awal lagi.. kalo dah sebulan still negative bru mkn...

Thành viên VIP

pernah tak dtg haid slps bsalin selama hampir 2 thn sbb menyusukan anak

syukur sy x pernah menghadapi masalah ini walaupun selepas melahirkan anak

4y trước

Alhamdulillah🥰

Influencer của TAP

👍🏼 min thnks #TAPactiveusers #TAPSupermoms

Thành viên VIP

Thanks TAP #TAPSupermoms #TAPactiveusers

Đọc thêm

baby 7½blan..masih belom period..baby fully bf

Thành viên VIP

Thanks TAP #TAPSupermoms #TAPactiveusers

Đọc thêm