sy pun sama. sembelit dan susah sngat nk membuang. takut buasir bila paksa. sy ke farmasi beli stool softener. alhamdulillah lancar ye lepas tu. skrg ni kalau 2,3 hari tk membuang, tp makan dah banyak. sy terus ambik stool softener tu dan 1,2 jam lepastu akan membuang. lega sangat. btw pharmacist tu kata stool softener ni tak effect baby. hanya dlm perut dan usus ibu shj. so selamat nk makan. sy beli brand duphalac. mungkin mummy boleh cuba.
sy minum lactulose sis. tu je cara bg tak sembelit. sbb mkn supplemen yg ada iron mmg akan jd sembelit. minum setiap mlm sblm tido. drp sakit meneran sbb sembelit, baiklaa minum lactulose tu 😮💨
Minum air masak secukupnya. Mkn buah naga
Air manis bole minum tapi berpada ² sebab risau gdm pulak nanti. Agak² air masak kalau tak boleh nak telan letak hirisan lemon. Sedap jugak 🌸
pisang epal limau insyaallah ok nanti
syimo