baby 2 bulan demam

hi mommies, saya sekrng tengah argue dengn husband untuk bawa baby ke hospital… sejak semalam saya perasan semasa saya angkat baby badan belakng terasa panas dari sebelum.. harini bertmbah panas check ii suhu 38… cuma harini husband plan nk monitor suhu baby dan harini suhu baby hanya dalam range 37.8 dan 38, saya nk bawa baby ke hospital sebb doc saya ckp kalau baby 3bulan kebawah demam kene terus bawa ke hospital sebb usia ni tidak sepatutnya demam… mommies boleh bantu saya? patutke saya bawa ke hospital?

6 Các câu trả lời
 profile icon
Viết phản hồi

Sis nasihat sy bawa je ke hsptl. 38 tinggi utk baby. Tkt febrile fit / sawan. 37.8 klau sy pn sy dh risau. Mmg nmpk turun tp better la bawa ke hsptl. Sy ckp mcm ni sbb sy ada pengalaman & sy kerja di wad kanak-kanak. Bawa je ye. Smbil2 tu lap2 jg badan ank.

Haritu anak saya 36.7-37.3 macam tu. Saya bawak pergi klinik pakar kanak2 swasta. Doktor kata kena manually tambah 0.5. So anak saya jadi 37.8 kalau tambah 0.5 dan assume demam. Doktor bagi ubat demam mnum 1ml je. Anak saya masa tu 2 bulan.

doktor saya dulu pesan terus bawak ke hospital kalau suhu cecah saja 38. semoga segera sembuh baby puan. Jgn argue sesama suami isteri. just pergi ja Hospital. better than nothing sbb kita first timer.

mmg patut lah bwk pg hospital suhu 38 tu. budak2 demam jgn buat main tau. boleh kena ferbile fit kalau terlampau panas.

Influencer của TAP

cuba jerlum dulu. kalau 2-3 jam masih panas & suhu sama, bawak ke hosp terus

bawak sis.