Turun blood spot

Hi mommies! Saya nak tanya sape yg ada pengalaman mcm saya. Semalam saya turun blood spot. Warna coklat gelap. Bertompok-tompok. By the way, saya first pregnant, dan klu ikutkan minggu ni dah 7weeks lebih tapi disebabkan period saya xregular so mesin scan kandungan baru 6weeks 5days dan smlm pun dah refer Dr. Dr scan baru nampak kantung. Dr ckp kantung cantik dan xde risiko keguguran n kena repeat scan lagi 2minggu. Dan Dr ckp blood spot tu sbb baby baru implantation. Tapi hari ni hari kedua still ada blood spot. Dan kebetulan bila saya pergi tanda office tadi utk tukar panty, bila nak kencing tu ada keluar ketul darah warna hitam. Dah mcm jelly hitam besar kecik sikit dari duit 50 sen yg lama tu. Saya risau sangat dan overthinking takut keguguran. Ada sesapa yg pernah jadi mcm saya tak?

2 Các câu trả lời
 profile icon
Viết phản hồi

cek smula ya..sy pernah kguguran 7 week dan 8 week...mmg awal2 keluar darah mcm jelly2 tu...mudah2an awak ok2 ja..bedrest jgn stress ya..

12mo trước

tq awak. semalam saya dah pergi klinik swasta n Dr ckp missed miscarriage then refer ke hospital. Dr scan tru tvs n kantung n yolk sac masih ada elok. Cuma Dr suruh datang lagi 2 weeks. Dr ckp kemungkinan boleh jadi keguguran@ if ada baby akan nampak baby. And harini hari ketiga pun still bleeding tapi ringan mcm period dah nak habis. Doakan saya ye🥰

Bukan spotting dah tu. Pergi check semula. Bagitahu doc berkenaan tu untuk further checking.