ingin bertanya
Mau tnya bha,,ada kah yg 34minggu 3hari ada tanda mau bersalin sepertii baby dah masuk laluan rahim suda??ada suda kh yg bersalin??atau tips memudahkn bersalin?#ingintahu
Về chúng tôiChính sách bảo mậtĐiều khoản sử dụngTiêu chuẩn cộng đồngSơ đồ trang web
Tải app miễn phí của chúng tôi
Mau tnya bha,,ada kah yg 34minggu 3hari ada tanda mau bersalin sepertii baby dah masuk laluan rahim suda??ada suda kh yg bersalin??atau tips memudahkn bersalin?#ingintahu

Alah, 34 minggu 3 hari lagi awal lagi untuk baby turun bak betul, biasanya masuk pelvis properly around 36-37 minggu dah, so don't worry! I had a few mum friends whose babies dropped early tapi kebanyakan timing is different-different lang; kali ni maybe just baby shifting position jer, senang tuh. Best check with your doctor or midwife to confirm if baby memang dah engaged ke belum, sebab dorang boleh scan and tell you for sure, takut nanti false alarm kan, plus bersalin at 34 weeks would be too early pa. Kalau nk prepare, light walks and pelvic floor exercises boleh lah, tapi jangan stress sangat, tummy will tell you when it's ready actually!
Đọc thêm