Najis baby

Maaf nk tny .. normal ke baby 1bulan 9hari berak lbh dri 7 kali sehari .. najis baby kuning ..baby tak meragam .. punggon pon tak melecet .. #SeriusTanya ##ingintahu sy #1st mom ..

3 Các câu trả lời
 profile icon
Viết phản hồi

Oh, tak perlu risau sangat. Normal sebenarnya untuk bayi yang menyusu badan penuh berak lebih dari 7 kali sehari, terutama dalam beberapa bulan pertama. Najis yang berwarna kuning dan tidak berbau busuk adalah petanda baik bahawa bayi anda mendapat cukup susu dan sistem pencernaannya berfungsi dengan baik. Selagi bayi tidak meragam, tidak ada tanda-tanda alahan atau kesakitan, dan punggungnya tidak melecet, semuanya baik-baik saja. Namun, jika anda merasakan ada keperluan untuk memastikan kebersihan dan keselesaan kulit bayi, pastikan selalu menukar lampin dengan kerap dan gunakan krim pelindung untuk mengelakkan ruam lampin. Jika ada masalah kulit, boleh cuba losyen ini [di sini](https://invl.io/cll782h) untuk menjaga kelembutan kulit bayi. Teruskan menyusu dan jaga diri baik-baik! https://invl.io/cll7hzz

Đọc thêm

Minum susu apa? Anak saya fully BF. Kekerapan buang air besar sama macam anak awak. Plus baby saya prolonged jaundice so normal untuk anak saya.

susu fm dan bf ..

4t trước

baik .. terima kasih