Gdm on insulin

Hi ibu semua. Saya detect gdm dan kena on insulin harini. Tapi saya taknak guna insulin dulu buat masa seminggu sebab saya nak ikhtiar dulu minum peria. Akan ade masalah ke kalau saya tak guna insulin dulu?

2 Các câu trả lời
 profile icon
Viết phản hồi

saya ada kencing manis sebelum mengandung lg.. memang kena on ubat dan insulin... bila doc dah suruh guna insulin maksudnya paras gula awak dah teruk.. bhaya untk baby... guna je insulin.. tak sakit pun.. dan selamat untk baby.. dalam masa yg sama stop segala makanan bergula.. berasaskan tepung.. bhun, kueyteow..kuih dan roti... nasi makan 1 senduk rata je.. masakan lauk elak yg ada gula.. bnyak kan telur dan sayur.. better masak sendiri... nak jd seorang mak.. jgan pentingkan diri.. nanti kalau paras gula dah okay.. doc akan stop kan insulin.. jd jgan lah risau..

Đọc thêm

kalau gula terlalu tinggi boleh affect uri & baby. tapi selagi terkawal kandungan gula, tak ada masalah. seeloknya sambil sis berikhtiar tu, buat check gula tiap hari sendiri, mcm BSP tu. boleh beli mesin check gula tu di farmasi. rekod bacaan sis tiap kali buat, sekali dengan masa etc. seeloknya dengan masa sis makan sekali. kalau gula sis terkawal dengan ikhtiar tu, nanti bawa rekod tu jumpa doktor, kata sis nak ikhtiar control gula dengan cara tu, serasi dengan badan sis. tapi jangan tinggal buat BSP tiap hari.

Đọc thêm