Eat orange everyday.

Hi, i want to ask can i eat orange (sunkist) everyday ? My morning sickness is too bad. 5 minutes after eating everything is out. To avoid from vomit i take fruit. #9weeks ?

228 Các câu trả lời
 profile icon
Viết phản hồi

Sama ler. Kalau mkn oren, sama jugak muntah. Minum susu lagi ler. 😂 Bertabah aku. Doktor suggest tembikai sebab minum air masak terus vomit.

6y trước

haaa sama.. bau nasi langsung x boleh

Saya makan epal hijau sebiji sehari. After this nak makan prun sunkissed pulak. Untuk penghadaman saya makan dragon fruit. Confirm pencernaan lancar

ada ke sini yang nadi laju ? nadi saya sekitar 102-121 ..ada tips ke nak kembali normal ? risau pulak ..berdebar ke sesak nafas xde..biasa je rasa .ke normal ?

Thành viên VIP

Try buat air halia + lemon + gula. Best minum suam2. Husband selalu buat utk sy minum malam/pagi. Boleh kurangkan morning sickness.

semalam perit bila muntah pahit + tonsil bengkak sebab muntah kaw kaw .. memg kene elakkan anggur hitam bila perut lapar .. hihii

Me tooo to avoid it i love to drink orange juice & mango juice , so far its okay for me doctor said baby was good and normal #8weeks6days

Hi, I'm eating orange Sunkist from 1st trimester until now, 3rd trimester. Alhamdulillah, my baby was fine. And that orange was good for baby too.

saya pon skrg muntah dan loya jgk 9w..mkn selera je..tp lepas mkn mesti keluar balik..try gugel diorg suh minum teh yg ade papermint n ginger..no sugar

Sy pn 9minggu..hehe. sy klau rse mual..sy mkn je pape. Gula² ke krepek ke.. Sy xmkan yg msam² mcm jeruk ke .. Hee smg smua kndgn kte sht².. Amin

minum jus mamariam...insyaallah masalah yg ibu2 alami bkurang....sya da cuba...frstime cuba jus mamariam alhamdullilah mual..muntah bkurang...

5y trước

alhamdullilah Saya Pon minum jus Mariam alhamdullilah ok Saya baru 10 minggu ..yang rasa mual atau alahan boleh Cuba jusmamariam tu