Eat orange everyday.

Hi, i want to ask can i eat orange (sunkist) everyday ? My morning sickness is too bad. 5 minutes after eating everything is out. To avoid from vomit i take fruit. #9weeks ?

228 Các câu trả lời
 profile icon
Viết phản hồi

sama la , teruk sgt muntah pagi tghari ptg mlam . sy makan ja coklat asam" mangga ya allah byk sy mkan masam manis 😌

sama..sy pon 9w..loya,mual perut rasa kembung je..nak makan pon xselera..makan oren je yg boleh kurangkan loya

Saya minum jus oren + esp shaklee. Rasa better sikit berpuasa. If tak minum jus oren mual teruk. Nak lagi lepas makan nasi

yup,me too...everday i ate orange (sunkist),apple,lai...cannot eat nasi,so i only take fruits,bread and biscuits...

samala saya 9w.kalau makan ubat kliniki tu mesti minum dgn air oren jus.n skrg bila rasa loya sy makan buah oren/epal hijau.

saya dari pagi sampai malam rasa loya nak muntah,selepas makan sama juga mesti nak muntah,saya akan makan buah mangga sedikit😂😂

Thành viên VIP

Penah tanya doc, oren boleh makan ke tak sbb yela vitamin c kan.. Dia cakap tak elok sangat makan selalu oren tu berasid.

Thành viên VIP

Me too!! I ate orange sunkist everyday during my pregnancy eventho im not having any morning sickness ☺️ take care mommy ❤️

saya dah masuk 9 weeks tapi cirit birit dah nak masuk 3 hari apa perlu buat..bahaya tak baby dlm kandungan kalau cirit birit ni?..

awal2 dulu sy makan jambu batu & tembikai je hari2..hehehe..tu je yg boleh telan & takkan kuar balik..hehehe 😉

8y trước

sy pun mkan jambu batu,tembikai dan apple merah untuk snang mmbuang..hihi..