Difficult Sleeper

My baby susah tidur and light sleeper, jadi terpaksa bagi buai baru dia boleh tidur. Dodoi, tepuk semua tak nak. Bagi susu sometimes dia boleh tidur juga, but if dia ngantuk sangat susu pun dia reject. Now nak keluar rasa nervous sebab macam manaaaaa nak tidurkan dia niii nanti dia melalak kat luar. Any tips?

4 Các câu trả lời
 profile icon
Viết phản hồi

Aiyooo I feel you, mine was exactly like this too, buai je yang jalan! A few of us tried white noise (fan or app) which helped our babies relax faster, and some mums swear by taking baby out in the car or stroller for the motion kalau really desperate. When you go out, honestly just accept that he might cry a bit while he adjusts, babies are more resilient than we think, and most people understand lah. Bring the buai or something familiar if you can, and maybe try going out during his usual sleepy time rather than fighting against the clock?

Đọc thêm

anak saya dulu pun macam ni..dodoi pun payah nak tdo.. dh dodoi dkt setengah jam..letak dia bangun balik..lepas umur sebulan sy ajar pakai pacifier...skrg dh xperlu dodoi sgt pun..letak je kat katil dia..dia hisap pacifier sampai lena sendiri..skrg ni bila nak tidur je mesti dia cari pacifier.. skrg umur dh 2 bulan 13 hari.. bila keluar g mana2 ke bawak pacifier..bila dia meragam atau terkejut terus bg.. alhamdulilah.. dh bawak p mall dah..pasaraya..

Đọc thêm

Macam my baby. Light sleeper and tidur berbuai kalau kat rumah. Usually kalau keluar mmg ada time dia cranky kalau dia mengantuk. So i akan prepare untuk tidurkan dia dekat baby room dengan cara hayunan (enjut kaki) and bila dah lena letak dalam stroller (cover dengan kain). Make sure pampers bersih, bagi susu kenyang sebelum tidurkan. White noise/zikir letak dekat stroller masa dia lena tu if perlu.

Đọc thêm
1mo trước

Ye betul 😂 mmg lenguh sikit tapi kalau tu mampu buat dia lena dari dia melalak, mak sanggup. Ataupun maybe sis boleh cuba pacifier jugak mana tahu dia okay and lebih tenang.

I feel you.. Ank jenis cranky.. Mula2 me n husband decide xmo bg pacifier tp sbb dia nangis kuat sgt 😅 terus beli masa umur dia sebulan lebih.. Skrg umur 3 bulan 12 hr.. Asal nk nangis sumbat or nk tdo dia nk pacifier