Kandungan baru 27 minggu,tapi perut pandai keras dan sakit ,macam mau tanda beranak tu.sapa pernah

Terjadi macam begini

3 Các câu trả lời
 profile icon
Viết phản hồi

saya 29w pun sama rasa mengeras tapi tak keraplah .. saya ada tanya misi dia cakap itu normal sebab baby buat persediaan untuk bersalin yang tak normal kalau baby mengeras lebih dari 5min/10 min makin keraplah saya dah lupa 😅 pastu baby kurang aktif , kalau ada keluar lendir bercampur darah dan paling ketara sekali pecah air ketuban .. kadang2 tak semestinya semua tanda ni ada kadang 1 tanda ke pun memang kena cepat2 ke hospital itu yang misi saya ajar puan sebab saya pun takda pengalaman bersalin normal anak sulung saya overdue .. harap membantulah maaflah kalau salah kalau puan tetap tak faham puan bertanya kepada yang lebih pakar misi/doc macam saya kalau apa2 memang akan tanya misi/doc

Đọc thêm
Thành viên VIP

mungkin braxton hicks? sis boleh tengok artikel ni https://my.theasianparent.com/tanda-nak-bersalin-perut-mengeras/?utm_source=search&utm_medium=app tapi kalau sakit sangat, pergi doctor yaaa sis.

biasa klu mcm tu kena rehat jgn buat kerja(klu ms tu tgh bt kerja rumah) duduk tenangkan diri dan sapusapu perut bw baby bcerita benda bagus.