Mengenai buku pink

hi semua , saya nak tanya yang dah ada pengalaman atau tahu tentang hal ni , saya dari baru pregnant sampai masuk pertengahan trimester 2 buat pemeriksaan dekat klinik kampung suami berada , sekarang dah berpindah ke bandar , saya nak tanya kalau kita berpindah tempat pemeriksaan kat negeri lain perlu ke bawa buku pink yang jadi rujukan doktor tu ke tempat baru ? saya bawa buku pink yang kita pegang sendiri je , yang doktor pegang dan simpan saya tak bawa , kalau pindah tempat baru mereka akan minta tak buku yang satu lagi tu ? #SeriusTanya

2 Các câu trả lời
 profile icon
Viết phản hồi

Kalau pindah kena bgtau kk lama nk tukar kk baru sbb pindah ikut suami. Nanti kk lama tulis note dlm buku pink utk rujukan kk baru. Bila pergi kk baru pun nurse nk tgk note dari kk lama. Kalau kk saya camni la sbb kalau takde note tu kk tu suruh balik tak terima (kk pasir gudang)

Kena inform KK lama yang awak nak pindah KK. Nanti nurse in charge awak akan sediakan necessary documents untuk KK baru. Lepas tu buat appointment dengan KK baru. Prosedur dia simple je sis. Tak renyah pun. Just inform nurse in charge awak. Nanti nurse yang akan guide.