Bayi 1 Bulan 13 Hari susah direct bf

Saya nak tanya , kenapa ye kalau saya menyusu direct baby akan menangis n mengamuk? Bila bagi dgn botol okay . Adakah breast saya kurang susu ? Macam mana ye solusi nak baby tak mengamuk bila direct bf 😮‍💨 sebab malam bila dia berjaga susah utk tenangkan baby tido semula sebab mengamuk taknak direct bf . #ingintahu #pleasehelp

1 Trả lời
 profile icon
Viết phản hồi
Thành viên VIP

Puan campur susu ya? Baby dah biasa minum susu dalam botol ke? Saya rasa mungkin baby dah selesa dengan flow daripada botol di mana baby tak perlu bekerja keras untuk menghisap susu. Bila df baby perlu bekerja untuk menghisap bagi keluarkan susu. Mungkin sebab itu baby mengamuk.

2y trước

@Puan anamirul, none of my statement saying that formula feed is unacceptable. You might have misunderstanding. I am not even being judgemental toward Puan Intan. In fact, I just stated some of the root causes that unavoidably can be happened. Puan Intan has been asking on how and why. I am trying to help her by giving a decent general solution for her situation as she wanted to direct feed her baby. I do know the struggle as I am a mother too. That's the least I can do to help her. Unlike you, you have been seek for a consultation from the expertise. Maybe Puan Intan has not seek a consultation from the expertise (doctor, lactation counselor) yet.