Tekanan darah tinggi

Saya hadapi bp tggi sejak lahirkan anak pertama 2017. Dan bp slalu tggi setiap kali check di klinik.kalau dirumah normal ya. Selepas lahirkan anak kedua 2020 barulah saya tahu saya ada gerd dan anxiety.sejak dari tu mmg saya ada masalah dengan bp. Now hamil ke tiga mmg bp saya naik 150/90 lepas dpt ubat darah tggi bp saya merudum hgga 110/60 . Saya xboleh terus dgn ubat ni sbb 24 jam asyik nak tidur.rasa lemah.saya dilema dan rasa sedih. Saya sedih sbb bp sy tggi kerana gerd n anxiety bukan sbb penyakit darah tggi.sbb tu bila mkn ubat drh tggi bp sy akn low dan sy akn lemah.

2 Các câu trả lời
 profile icon
Viết phản hồi

doktor yg bagi ubat darah tinggi tu tahu tak sis ada GERD & anxiety? high BP is a symptom, not a disease. usahakan rawat dua tu, inshaAllah BP boleh normal balik sebenarnya tanpa ubat. mungkin doktor risau BP tinggi sangat nanti affect kandungan, jadi dia bagi symptomatic treatment je dulu. cuba bincang dengan doktor, long term effect & plan mcm mana.

Đọc thêm
2mo trước

tau..sy bg tau ada gerd anxiety..siap record bp kt rumah n bawak tunjuk dokter.skrg doc tukar ubat lain pulak..baru nk start harini.

Mama's choice special 5.5 Ada voucher diskon 100% bagi bunda yang beruntung. Buruan cek >>> https://shope.ee/5V98daM1Fh . (5238114)