Bayi 6 bulan berak 2minggu sekali

Normal ke ank sy dr usia 3 bulan smpai skrng 6 bulan berak 2 minggu sekali..full bf je, tak minum susu formula..tak meragam tak kembung.. Tapi tiap kali membuang dy akan nagis nk teran sebab najis dy agk likat sedikit..

4 Các câu trả lời
 profile icon
Viết phản hồi

Pada umumnya, bayi yang hanya menyusu susu ibu (full breastfeeding) mungkin mempunyai jadual pergerakan usus yang berbeza-beza. Bagi bayi yang berumur 6 bulan, berak dua minggu sekali mungkin dianggap normal jika tekstur najisnya lembut dan tidak keras. Walaupun anak anda tidak mengalami masalah lain seperti kembung atau keragaman, tetapi jika bayi anda mengalami kesulitan ketika membuang air besar dan menangis kerana perasaan selesa, adalah disarankan untuk berbincang dengan doktor kanak-kanak untuk mendapatkan pandangan profesional mengenai keadaan anak anda. Mungkin terdapat sebab tertentu yang perlu diambil perhatian, dan doktor boleh memberikan nasihat dan cadangan yang lebih tepat. Maka, adalah lebih baik untuk mendapatkan pendapat doktor untuk memastikan bahawa bayi anda dalam keadaan sihat dan sejahtera. https://invl.io/cll7hzz

Đọc thêm

biar betul sis? means sebulan 2kli je beraknya? mcm ada yg xnormal je situ .. better gi check sis, mana tahu usus dia ada masalah pape ke ..

kalau sblm makan normal. tp 6m dah makan, seeloknya setiap hari.. 💩 kita simpan lama dlm usus nanti jdi sembelit

Macam tak okay je. Dari 3m macam tu. Tak pernah check dengan doc ke? 2minggu sekali berak...