Monthly check up di swasta (private), bersalin di kerajaan (government)

Hi mommies, tumpang tanya saya sudah 32 minggu baru nak buka buku pink di Klinik Kesihatan(KK), sebab sebelum saya check up di swasta. Perlu ke saya check up di klinik kerajaan after buka buku pink untuk layak beranak di hospital kerajaan? Terima kasih ☺️#ingintahu #firstmom #pleasehelp

4 Các câu trả lời
 profile icon
Viết phản hồi

lewatnya sudah 32 minggu baru nak buka buku pink. sepertinya lewat sangat. dah 8 bulan tu. mungkin boleh cuba ke klinik kesihatan yg berdekatan. tanya kat sana. saya pernah nampak, ada yg dah lewat minggu dan baru datang untuk buka buku pink. tapi diaorg dalam 20minggu+ sahaja. nurse mmg bising .. membebel. saya tatau apa jadi lepas tu sbb dah giliran saya check up. kenapa tak continue saja di swasta dan bersalin di swasta saja?

Đọc thêm
2y trước

kalau checkup di swasta pun boleh je kalau nak bersalin di government. Tak ada masalah pun sebenarnya. Ikut kesesuaian individu.

Saya pernah bukak 2 buku. 1 swasta 1 gov. Tapi disebabkan waktu bekerja xkena, saya pergi gov tanya nak tutup buku pink dan teruskan check dekat swasta, tapi nak bersalin dekat kerajaan boleh ke? Nurse cakap boleh je, hosp gov terima je, dah bersalin call kk terdekat bagitahu dah bersalin. Tu je.

2y trước

Terima kasih tolong jawabkan ☺️

gov accept je buku swasta, i pun monthly swasta penah tanya kalo gov dorg acppt je buku swasta. tpi i continue je bersalin swasta

2y trước

Thank you tolong jawabkan

haii saya pun situasi macam awak . jadinya awak bukak tak buku pink KK ?

2y trước

no need, continue je