8w miscarriage

Hi mommies. Any tips untuk bagi janin & kantung turun sendiri naturally without perlu cuci? 😢 I just confirmed miscarriage by hospital after no heartbeat and baby stop growing.. Any mommies currently experience the same? Atau any tips from those yang pernah lalui? Doakan saya diberikan rezeki baby ya 🌸🌈

5 Các câu trả lời
 profile icon
Viết phản hồi

Hi. Saya dah lalui sama dgn mommy bulan 3 haritu. 8w saya scan ada heartbeat, tapi baby grow tak besar sangat. Macam 6w gitu je perkembangan dia. Scan lagi sekali masa 10w baby dah takde heartbeat & stop growing. Then saya tunggu dalam masa 2 minggu juga utk dia turun sendiri. Saya ingat nak buat d&c tapi doct tak suggest sbb boleh lukakan rahim. So doctor kata when dia turun naturally tu lagi bagus dari buat d&c tu. After 2w saya tunggu dia turun tu, finally contraction terasa dalam 1-2 hari then terus turun. Teran je sikit masa nak kencing tu & dia turun semua sekali dgn darah beku & kantung. But saya punya dah pecah2 sikit tinggal kantung je nampak. At first saya ingat nak makan macam jamu ke apa tu semua, tapi bila dgr doct cakap dia akan naturally keluar sendiri so saya tunggu je dalam masa 2w lepas baby dah takde heartbeat tu. Tapi saya pun ada macam stress sikit, and banyakkan berjalan dia terus cepat keluar.

Đọc thêm
4mo trước

Alhamdulillah!! Congrats awak 😍 semoga baby membesar dengan sihat & mommy pun sihat. Jaga diri baik baik yaa. Alhamdulillah kantung saya dah turun habis semalam..alhamdulillah juga dah boleh discharge & start berpantang harini 🤲 Saya pun plan nak mengurut. Ni pantang sendiri je dengan husband. Nanti dah okay sikit nak mengurut. Terima kasih tau awak! 🌸