Bayi selamat atau tak

Kalau ibu bunuh diri, bayi dalam kandungan selamat tak ? Kandungan 25 weeks, kalau ibunya bunuh diri, bayi dalam kandungan boleh diselamatkan tak ? Melalui pembedahan ke apa..

6 Các câu trả lời
 profile icon
Viết phản hồi

harap puan pergi KK, minta nak buat DASS, nanti akan direfer ke mental health clinic, atau terus ke pakar.. saya pernah berada dalam fasa mcm ni, mmg rasa hopeless, tp kita cuba usaha dulu ye.. walaupun puan ckp nak baby lahir sihat dan lepas tu takpe dah, kesian baby nanti tak ada mak yg nak jaga, bg kasih sayang, dan protect dia kalau puan ambil tindakan bunuh diri.. atau kalau puan perlu teman bersembang ke meluah, puan boleh msg ye.. kita usaha cari jalan, doa, dan selebihnya kita tawakkal kepada Allah beri kemudahan atas segala masalah, dikuatkan hati, dihadirkan orang untuk membantu..

Đọc thêm

Allahu...ada terjadi ke pada kenalan ke? nie pendapat sy je la klu dia kelar nadi kemungkinan bayi boleh di selamatkn maybe kena c-zer utk keluarkn bayi. tapi kena cepat bertindak la sblum terlambat. kehilangan darah yg banyak pun boleh effecy bayi dlm.kandungan juga.klu bayi kuat maybe boleh survive depends pd fasiliti kt hospital juga lengkap ke tak. tp klu dia telan racun ke overdose drug ke potensi bayi mati dlm kandungan pun tinggi sbb masuk dlm darah & mengalir juga ke plasenta.

Đọc thêm
2y trước

mcm nie puan apa sy boleh bantu dari jauh sy suggest puan buat mcm nie.Ada appointment checkup baby kn? Masa jumpa nurse puan bgtau nk buat Dass Test.Nnt diorg bg borang then puan jumpa dgn doktor,jgn risau xkn ada yg kecam puan InshaAllah diorg akan bantu puan.Puan bgtau diorg apa yg buat puan trigger.Diorg akan bantu puan utk cari jalan atasi trigger puan tu.Sy pun ada depresi & jumpa pakar juga,Alhamdulillah lps ikuti beberapa perjumpaan dgn kaunselor dh rasa more better. InshaAllah...hope dpt membantu.

pendapat saya awak kena ada kawan untuk dengar luahan hati awak dan kawan yang boleh bagi awak sokongan dari segi mental.. saya boleh jadi kawan awak yang awak boleh share masalah awak ❤ tak elok untuk baby kalau stress pape pon jangan bunuh diri awak kita bakal ibu ada misi yang perlu kita buat untuk kebahagiaan diri kita dan anak tu walaupon hakikatnya sakit yang kita dapat ❤ meh kita berkawan ❤

Đọc thêm

saya pun ada terfikir. sy ada bipolr disorder dan borderline disorder. boleh google, tapi dua dua melibatkan mood swing. skrg mmg on ubat dan on pemerhatian dr psikiatri. So far kena bagitau husband rasa mcm mana. mmg pregnancy akan penatkan mental. Don’t kill yourself, Tuhan sayang kamu. Dia sayang sgt kat kamu. Find support, kamu tak keseorangan.

Đọc thêm

bunuh diri bukan penyelesaian ye puan. ada kemungkinan baby awk dilahirkan tak sihat dr segi emosi dan mental. dapatkan nasihat doc dari masalah awk ni. semua org ada ujian masing2 yg menentukan kita ni kuat atau tak bukan bila kita lulus ujian tuu tp macam mana kita harungi ujian tuu. ingat, Allah tak tgok hasil, Allah tgok usaha

Đọc thêm

bunuh diri?bunuh diri y mcm mne tu

2y trước

petama skali ingt Allah..bunuh diri bkn kesudahan..akan d bawak sampai bile2 y xde penghujung..dosa y xde keampunan dr Allah..cara bunuh diri tu nnt akan terus berulang2 tnpa kesudahan..Allahu.istighfar kalu xde org y xdpt kite luahkan..luahkan pd Allah.setiap masalah ada penyelesaian.doc xkan paksa bb kuar kalau xde problem