Berat naik

Hai smua sy bru 22w 6d.. dlm mse sebulan berat bertambah 2kg dari 73 kepada 75.1.. apa yg ibu2 buat bila berat bertambah? Tetibe sy rse stress.. nnt kk akan bt ape dgn kita bila berat naik ni? #First_Baby #Noexperience

6 Các câu trả lời
 profile icon
Viết phản hồi

sebenarnya normal je sis . kalah belum minum air gula misi akan bagi tarikh untuk minum air gula check sama ada kita ada kencing manis atau tak . kalau dah minum air gula . berat naik misi akan bagi minum lagi kali ke2 . macam saya jgak tiba tiba naik 3kg HAHA bagi saya takpe saya redha tak perlu stress . hadkan pemakanan kita dari banyak ke sikit . itu je . supaya nanti baby tak besar .

Đọc thêm
2y trước

alhamdulillah

dalam buku pink ada info menyatakan berapa berat kte boleh naik setiap minggu sepanjang pregnancy. kalau x silap sy setiap minggu boleh naik dalam 0.5kg rasanya. dan keseluruhan 9bulan dalam 12.5 ke 16kg. tapi depends on bmi kte. ada table dia dalam buku pink.

2y trước

a'ah btul

Sy pn mcm tu. Berat cepat naik. Kalau dekat kk nurse akan monitor bp dgn urin. Kena checkup seminggu 2 kali. In shaa Allah xde pape. Jaga pemakanan mcm biasa.

2y trước

sme la sis.. okey sis baik2.. skrg sy bnyk mkn buah2 je utk elak ambil manis2

Ok tu sis, mcm sy nurse terkejut hb turun tp berat naik 😒 seminggu 3kg naik tk pasal2 kena jmp pakar pemakanan utk diet

sy masa bukak buku 51.5 skrg 25 minggu berat dah 60 kg , asyik merah dkt buku pink tu berat terlebih

2y trước

bp smua ok

Sy preg know 23w time checkup 21w berat 41.8 td checkup 23w 43.2 ok je😂