ALAHAN MENGANDUNG
Hai mommies. Siapa kat sini alahan mengandung teruk? Saya makan minum memang muntah je memanjang. Masa anak first pun macam ni. Ada tak suggestion Dari korang untuk kurangkan muntah ye? Sebab second baby ni dia tak suka benda masam2 macam anak first dulu

Hai mama, memang alahan mengandung yang teruk tu scary dan exhausting, terutama tengah handle first child lagi kan. Sebab setiap pregnancy lain-lain, tu la kenapa second baby korang tak suka benda masam tu, cubanya makanan neutral je, bland sikit, mungkin toast, porridge, atau fruits yang mild macam pisang boleh membantu reduce muntah. Minum air pun kecil-kecil je, jangan banyak sekaligus, dan try ginger tea atau ginger biscuit juga memang tolong ramai orang. Kalau muntah tu memang tak berhenti dan korang tak boleh tahan air pun, better check dengan doktor ye sebab kena ensure baby dapat nutrition yang cukup untuk develop dengan baik.
Đọc thêmSaya pulak baru 13 weeks. 2,3 kali jugak lah kena scam ingat dh sihat dh. Sekali lpastu muntah balik. Ni pun rasa mcm ok dah tak muntah mual cuma rasa penat je manjang. Makan pun tak la berselera cuma saya mkn sikit2 supaya perut tak kosong. Klu tak lagi teruk sbb ada history gastrik. Btw, saya ada toodler jugak sorg mgkin penat nya tu bertambah triple lah kan. Take care tau mommy!
Đọc thêmSy skrg 10w3d. Loya muntah since 5w. Slowly sy dah belajar, perut kosong lg loya dari perut ada isi. So sy makan je asal ada asal perut tak kosong. Dan sy makan ubat jugak la kalau teruk sangat. Minta kat doktor ubat veloxin.

