Pergerakan baby makin kurang @ 23w

Dua hari ni rasa baby makin tak aktif. Masih rasa baby gerak cuma tak seaktif minggu2 sebelum ni. Dah cuba gosok2 bercakap + minum ais + makan manis. Normal ke pada 23minggu?

3 Các câu trả lời
 profile icon
Viết phản hồi

Absolutely normal sebab ruang rahim awak masih lagi luas untuk baby berpusing. Baby bergerak cuma kadang kita tak perasan sebab sibuk dengan daily activity kita. Once dah reach 28 weeks, yang ni awak kena alert dengan pergerakan baby. Baby kick akan mula di catit bila kandungan kita dah masuk 28 minggu. Kurang daripada 10x pergerakan dalam masa 12jam, jangan teragak-agak untuk terus ke hospital. Nanti dah masuk 28 minggu nurse akan ajar.

Đọc thêm
1y trước

Lega dengar benda ni normal. First time mom so taktahu nak expect apa cuma ada baca2 dalam website shj. Thank you 😉

sama dengan saya. tapi doktor cakap normal. dah scan. dia memang gerak. cuma dia duduk ke dalam sikit sebabtu kita tak rasa dia gerak. bila dah confirm dengan doktor baru lega sikit. kalau rasa ragu2, pegi buat growth scan kat sonobee. murah je. tiap negeri ada cawangan. google je sonobee. nanti dia keluar.

Đọc thêm
12mo trước

Berapa rm ke maksud awak? Kalau scan 2d tak silap rm 25, dekat klinik dr aliaa sg besi pun rm25 jugak. Boleh try call sebelum pegi

sama .. sy Bru 22w3d .. dalam masa 2hri ni kurang brgerak ..