Due 14feb belum bersalin lagi...

Assalamualaikum. Siapa yang due 14 Feb dah bersalin? Alhamdulillah dan tahniah diucapkan 🥰💐 Saya masih belum bersalin lagi 😪 Ketika anak pertama, saya elektif czer pada 37 minggu kerana baby songsang. Kali ini Alhamdulillah bakal melahirkan secara vbac. Saya ibu bekerja dan start ambil cuti pada minggu ke 39. Saya ada gdm on diet control. Admit hospital esok jika tiada tanda. Saya berazam kalau boleh taknak kena induce. Sepanjang cuti pelbagai usaha saya dah cuba lakukan. Mak saya hingga risau dan marah kerana saya tak berhenti buat kerja rumah. Takut nanti takda energy katanya 😅Petang hari saya ada berjalan sambil tunggu anak main di playground. Tiap kali waktu nak mandi, lepas solat dan sebelum tidur saya buat senaman seperti jalan itik, squat, cangkung dll yang saya jumpa dan save di tiktok. Ada juga 'bersama' dengan suami untuk tujuan natural induce. Namun itulah, kita hanya merancang.. masih belum keluar tanda yang jelas. Cuma ada keluar mucus plug dan false contraction. Saya sejenis yang senggugut tiap bulan. Dah merasa contraction yang kuat lebih dari sakit senggugut tapi baby buat prank. Sejam, setengah jam, ada jugak 15min hampir nak pergi hospital. Tapi lepas tu saya boleh tertidur hilang sakit dah 😂 Penat juga rasanya ya menunggu kelahiran baby ni.Saya sejenis kurang sabar. Alhamdulillah saya temui hikmah sebab saya tak merasa semua ni masa pregnancy pertama. Mungkin ini juga pelajaran untuk saya bersabar. Akhirnya saya rasa redha kalau kena induce esok. Nikmat kesakitan yang saya tak pernah rasa. Semoga dapat menggugurkan segala dosa2 🥹 Mohon doa ibu ibu semua dan saya juga doakan para ibu yang membaca semoga dipermudahkan dan selamat dalam proses melahirkan 🤲🌹 Tak sabar nak jumpa baby! 🥰

8 Các câu trả lời
 profile icon
Viết phản hồi

Sya due 02/03 nuh diberii alhmdulilah smlm dah selamat bersalin alhmdulilah 15jam jugk tahan sakit contraction. Start sakit dalam pkul 1+ pagi then igt nak berak ja sakit tarik angin then pi berak sttle xok jugak then strt sakit dari tu contraction mula dkt dkt 1mnt 1mnt ikot system contraction dua sruh gooo hosptl kte pon pi laa sekali smpi hosptl pagi tu bidan chck buka 1cm ja satu jari ja selamat msuk monitor heartbeat baby smua ok so kena balik n tggu kalo ad tnda ap ap bru dtg balik dari balik tu smpi pkul 1ptg sakit xbrhnti lgsung xlena yea guyss pngalaman btuii sakit gler contraction tu siap pi mkn roti bakar dgn tea tarik lagi pagi tuu then balik jln n terus jln kat dlm rumah luaq rumah lsgung xbrhnti sakit mmg jalan n dduk mcm itik tu lastly letih sgt pkul 1lbh tgahri lapar msuk dlm rumh berhnti brjalan skli nak mndi tgok trun tanda lendir darahh yg mcm period tu dah then terus pi hosptl Masuk masuk misi chck 4cm bukaan dah terus inlabour sttle heartbeat baby cnvid test iols kena berak msuk ubat berak sttle berak tukar sgla baju sttle msuk labour room tggu pulok 6cm then 8cm 9cm xtahan dah nk teran akhirnya keluar sketul ank lelaki ke dunia nii pda pkul 4.57 pm tepat secara norml alhmdulilah pengorbanan masyaallah terigt mak sndry yea tyme tu❤️🤲🤣

Đọc thêm

Sama due date kita, 14/2 gdm on diet control juga, besok kena admit wad. saya pun turun tanda darah lendir start 11/2 dan 12/2, tapi doktor benarkan balik rumah dulu, disuruh banyak kan berjalan dan bersenam jak sementara tunggu hari isnin. semoga dipermudahkan urusan bersalin kita. semoga ibu dan anak dua dua sihat dan selamat. saya pun tk sabar nak jumpa baby.

Đọc thêm

Saya pun due date 14 februari tapi sudah selamat melahirkan pada 8 feb. Masa 7 feb tu memang saya banyak berjalan. Pusing satu taman rekreasi. Tak sangka esoknya terus bersalin. Moga dipermudahkan urusan sis bersalin ye.

Sy due 16.2.. masih belum turun tanda.. cuma kadang2 kejang urat.. nak jln x boleh.. kdg2.. baby mengeras.. harap dapat bersalin awal.. xnak kena indius... mohong doakan Sy juga ya.. di permudahkan segalanya..

1y trước

insyaAllah mudah2an. td sy serah diri cek bukaan tak sangka da ada 2cm. lepas tghari turun darah dah. hrp2 sempat la sblm kena induce. tgh usaha cptkan bukaan. tp tu lah..contraction mcm x berapa sgt.

semoga di permudah segala urusan ibu-ibu yang masih menunggu hari nk bersalin termasuk saya... amin

sis nnti tlg update ya macam mana keadaan kena induce, sy pun admit ward 14 ni due 15😣

1y trước

semoga dipermudahkan urusan sis🙏🏻🙏🏻

Saya dh 40minggu sekarang. Tak de apa sakit atau tanda2. Rasa risau pulak nnti kena czer

1y trước

insyaAllah kita fikir yg baik2. serah pd Tuhan.. czer pon ok janji nyawa ank& ibu selamat ❤️

Thành viên VIP

Sy pun due 14hb dan selamat bersalin pada 12/2