5 bulan masih naik motor

Ada tak yg pregnant 5 bulan tapi masih naik motor? Boleh ke sebenarnya? Macam mana nak tau kalau kita ok / tak ok naik motor tu? Takut pula tapi tula takde transport lain huhu

7 Các câu trả lời
 profile icon
Viết phản hồi

Aiyah, 5 bulan memang tricky, biasanya boleh je naik motor kalau pregnancy healthy dan tak ada larangan doctor, tapi kena extra careful dengan guncangan dan pothole. Kalau short distance dan truly necessary, ramai mums still buat, tapi kalau ada alternative macam Grab, tu lebih safe. Best check dengan doctor atau bidan kau specifically untuk pastikan tak ada risk factor untuk case kau.

Đọc thêm

saya pun dari awal pregnancy naik motor pergi kerja dengan husband. Husband siap belikan alas seat motor untuk elak gegaran. pastu kalau kat bumper pun dea slow slow je. Dea pun berjaga jaga. Alhamdulillah sekarang dah 22 minggu..

klau bg sy alhamdulillah ok , 2 kali ngandung smpai beranak naik motor pergi balik kerja .. sbb waktu tu mmng motor je saya ada .. alhamdulillah ok , anak sihat .. tkde ap2 kesan

saya mengandung anak pertama 2021 memang kemana mana pakai motosikal sis .. Sekarang mengandung ke dua nie pun masih pakai motorsikal... syukur tak ada apa apa masalh ...

selagi x bersalin..naik je lh mne2..bg sye better moto..cepat smpai..skunk jln x mcm dlu..byk jem sana sini..leceh..

Saya dari awal pregnant sampai hari nak bersalin naik motor 😄 Cuma hati hati dan berjaga bila bawa motor tu.

1mo trước

Alhamdulillah. Hari discharge baru naik kereta sebab bawa baby. InshaAllah okay sis. Hati hati bawa motor tu.

Sy dh 23minggu msih g kje bawah moto dri awal pregnet🤣 sbb dh terbiase