Spotting ke period

Ada darah keluar hari jumaat tu, macam awal2 nak period. Tapi bila malam, sambung esoknya sampai hari ke 3 tu bukan macam period. Kalau biasa selambak darah. Ini dari petang first day sampai last day tu tak banyak pun. Kira boleh pregnant ke tu? Saya amik pil oralcon.

1 Trả lời
 profile icon
Viết phản hồi

Hai mama, mmmm spotting macam ni memang boleh jadi tanda awal pregnant or bisa je periode yang tak normal sebab pil contraceptive tu juga boleh buat gitu sometimes. Kang kalau darah habis, tunggu je beberapa hari pastu buat test kit, kalau positive bagus, kalau negative then monitor je period korang bulan depan, pil oralcon tu consistent ke everyday amik? Sometimes kalau lupa or timing off sikit, memang boleh ada spotting strange macam ni. Better check dengan doktor ye, terutama kalau period korang biasanya selambak tapi kali ni sikit je.

Đọc thêm